پرش به محتوا

نمایش بی ام وی سری ۵ مدل استیشن در نمایشگاه ژنو

در نمایشگاه ژنو امسال شرکت بی ام وی مدل استیشن جدید سری ۵ خود را به نمایش عموم گذاشت. مونیخی ها این مدل را با امکانات جدید و کاملا پیشرفته از قبیل انواع رادارها و سیستم های ارتباطی به بازار عرضه می کنند. پس از آن که در نمایشگاه هشتادوهفتم ژنو مدل سدان این خودرو عرضه شد اکنون نوبت نسل ۵ سری ۵ استیشن می باشد. با توجه به اینکه این مدل بی ام وی جز پرفروش ترین ها در کلاس خود در اروپا بوده طراحان این مدل در طراحی این خودرو بیشترین تمرکز را بر روی بازار اروپا و خواسته های مشتریان اروپایی داشته اند. بطوری که طرح بدنه بایستی انتقال دهنده پیام اسپورتی بودن بوده و در عین حال فضای بار بیشتری در اختیار مصرف کننده قراردهد. زه های کشیده بالای سقف که تا انتهای خودرو امتداد یافته همراه با شیب تند ستون عقب خودرو ماموریت انتقال این پیام را به عهده دارند. همچنین فضای بار عقب خودرو به ۱۷۰۰ لیتر و به وزن ۷۳۰ کیلوگرم افزایش یافته است. بطور سنتی استقبال از مدل استیشن خودرو در بازار اروپا برخلاف بازارهای آسیایی همانند بازار ایران، چین یا هند به مراتب بیشتر از مدل سدان می باشد. از همین رو اهمیت این نوع مدل برای خودروسازان اروپا همواره رو به افزایش بوده است.

نسل جدید این سری به لطف استفاده از مواد سبک در قطعات خودرو منجمله  صندوق عقب کاملا آلومنیومی و همچنین بهبود ویژگی های آیرودینامیکی ۱۱درصد مصرف سوخت و الایندگی کمتری نسبت به نسل قبل را دارد. این مدل با ۴ نوع موتور متفاوت ۲ نوع دیزلی و ۲ نوع بنزینی به بازار عرضه می شود. کوچکترین موتور در مدل ۵۳۰i با حجم ۲ لیتر بنزینی، ۴ سیلندر با قدرت ۲۵۲ اسب بخار با گیربکس ۸ سرعته Steptronic عرضه خواهد شد. موتور بزرگتر با حجم ۳ لیتر، ۶ سیلندر خطی بنزینی با گیربکس ۸ سرعته Steptronic در مدل ۵۴۰i و xDrive با قدرت ۳۴۰ اسب بخار به بازار عرضه خواهد شد. طبق اعلام BMW شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل ۵,۱ ثانیه می باشد در صورتیکه بردار کوچکتر این مدل به ۶.۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ نیاز دارد.

موتور دیزلی ارایه شده در این خودرو مدل ۵۲۰d به حجم ۲ لیتر توان ۱۹۰ اسب بخار (۱۴۰ کیلووات) را در اختیار راننده قرار میدهد. راننده با انتخاب این موتور برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز به زمان ۸ ثانیه ای خواهد داشت. برادر بزرگتر مدل دیزلی با موتور ۳ لیتری و قدرت موتور ۲۶۵ اسبی در مدل ۵۳۰ d عرضه می شود. این مدل در دو حالت تک دیفرانسیلی و دو دیفرانسیلی و باگیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ارایه می شود. این خودرو با این موتور برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر نیاز ۵,۸ ثانیه برای حالت تک دیفرانسیل و ۵.۶ ثانیه برای مدل دودیفرانسیل خواهد داشت.

این نسل از مدل استیشنBMW سری ۵ با صفحه نمایش بزرگ ۱۰,۲۵ اینچی به بازار عرضه خواهد شد. سیستم ناوبری همچنین تمامی سیستم های ارتباطی از طریق این صفحه نمایش و با حالت لمسی و هم فرمان صوتی قابل کنترل می باشد. به طور مثال راننده می تواند آدرس مقصد را از موبایل خود به سیستم ناوبری خودرو انتقال داده و بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب نماید. سیستم ناوبری این خودرو مجهز به امکان اعلام شرایط ترافیکی به صورت بهنگام (Real Time) می باشد. علاوه بر صفحه لمسی شرکت بی ام وی جهت نمایش سرعت و اطلاعات ترافیکی سیستم هداپ دیسپلی بزرگتری (۷۰ درصد بزرگتر نسبت به نسل قبلی) برای این نسل در نظر گرفته است. همچنین شرکت بی ام وی با عرضه امکاناتی از قبیل رادارهای حرکت و ناوبری در بین خطوط ، پارک خودکار و از راه دور قدم بزرگی به سمت ارایه خودرو های خودران برداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *