پرش به محتوا

رونمایی از آئودی A۵ و S۵ کوپه جدید

بالاخره امروز ۲ ژوئن از نسل دوم مدل آ۵ آئودی در مقرر شرکت آئودی در شهر اینگواشتات آلمان رونمایی شد. این خودرو با ۲۲درصد مصرف سوخت کمتر نسبت به نسل جدید و تغییرات قابل توجه نسبت به نسل قبل در پاییز امسال وارد بازار خوهد شد.

رونمایی ازآئودی A۵ و S۵ کوپه در اینگواشتات آلمان - تبریز موتور آسیا
رونمایی ازآئودی A۵ و S۵ کوپه در اینگواشتات آلمان – تبریز موتور آسیا

این مدل با طرح کشیده تر درب موتور ، خطوط چهارگانه روی درب موتور و ارتفاع سقف پایین تر نسبت به مدل قبل ظاهری کاملا اسپورتی بخود گرفته است. در کنار موارد ذکر شده خطوط جانبی روی بدنه به شکل منحنی موجدار ، طرح عضلانی گلگیرهای جلو و چراغ جلوی ماتریکسی ظاهری جذاب و متفاوت برای خودرو به ارمغان آورده است.
بر اساس اعلام آئودی این مدل با ۵ نوع موتور با قدرت موتور ۱۹۰ تا ۲۸۶ اسب بخار در آلمان عرضه خواهد شد که در مقایسه با نسل قبلی شاهد افزایش عملکرد ۱۷ درصدی خواهد بود. نسل قبلی این خودرو از سال ۲۰۰۷ وارد سبد محصول آئودی شده است.
مدل S۵ کوپه با موتور ۳ لیتری و با قدرت موتور ۳۵۴ اسب بخار، ۲۱ اسب بخار بیشتر نسبت به مدل قبلی در اختیار راننده قرار خواهد داد. طبق اعلام آئودی شتاب ۰ تا ۱۰۰ این نوع مدل ۴,۷ ثانیه و میزان مصرف سوخت ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر در مسیر تست می باشد. با این مشخصات اعلام شده از طرف آئودی پیش بینی افزایش فروش این مدل در بین جوانان دور از انتظار نخواهد بود.

این نوع مدل آئودی با گیربکس های دستی و اتوماتیک ، بسته به نوع موتور ۶ ، ۷ و ۸ دنده قابل عرضه خواهد بود. برای این نسل از آئودی سیستم تعلیق جدید طراحی شده است و در صورت درخواست مشتری به همراه قابلیت تنظیم ارتفاع قابل عرضه خواهد بود. انتخاب نوع رانندگی (اسپورت، کامفورت، اکو و…) نیز از قابلیت های عرضه شده در این نوع مدل می باشد. سیستم فرمان الکترومکانیکی جدید نیز سیستمی است که از طرف آئودی برای این نوع مدل در نظر گرفته شده است. این سیستم با در نظر گرفتن سرعت خودرو و شرایط جاده ای فرمان دهی خودرو را تنظیم می نماید.
این نسل از مدل آئودی به مدد استفاده از مواد جدید ۶۰ کیلوگرم سبک تر از مدل قبلی بوده و عملکرد آیرودینامیکی بهتری را داراست بطوریکه شاخص CW این خودرو برابر ۰,۲۵ می باشد. این خودرو با انواع سیستم های جدید از قبیل رادارهای کنترلی (حرکت بین خطوط و…) ، سیستم کمکی کاهش مصرف سوخت ، سیستم کمکی برای شرایط ترافیک Stop& Go ، سیستم کمکی پارک و … برای مشتریان از پاییز امسال در اروپا عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *